2017.11.18. – KK vaikai tyrinėja Vilniaus įdomybes

Vėjuotą lapkričio rytą rinkomės į pažintinį žygį – ekskursiją po Vilnių. Išvyka nebuvo paprasta. Jai „dirigavo“ rašytojas, nuotykinio gido vaikams ir paaugliams „Mano Vilnius mano“ autorius Justinas Žilinskas. Keliavome po Senamiestį ir Naujamiestį, žvalgėmės aukštyn ir žemyn, ieškojome istorijos ženklų, pro kuriuos skubame kasdien. Daug kartų matytos vietos atsivėrė naujais radiniais. Apžiūrėjome senuosius miesto vandenviečių pastatus, „atradome“ Šv. Hiacinto (Jackaus) koplytėlę ir kažkada imperatoriškose arklidėse įrengtus garažus, puoštus reljefinėmis žirgų galvomis, šniukštinėjome greta milžiniško „dinozauro kiaušinio“, apsilankėme netgi seniausioje dengtoje sostinės turgavietėje – „Halės turguje“… Tačiau labiausiai visus sužavėjo rausvai pilkšvos spalvos Jurgos Ivanauskaitės atminimą saugantis katinas Aguonų gatvėje… Nuo jo sunku buvo atsitraukti ne tik vaikams, bet ir jų tėveliams… Trys valandos, praleistos vaikštinėjant sostinės užkaboriais, neprailgo. Dar kartą įsitikinome, jog čia, už kiekvieno kampo, slypi daugybė dar neatrastų įdomybių, negirdėtų istorijų ir nepažintų paslapčių.

Tyrinėjimus pradedame nuo „Lakštingalos“ skulptūros
Mažutis namelis – restauruotas buvusios vandenvietės pastatas
Stovime buvusių miesto vartų vietoje
Atradimas keliant akis aukštyn – Šv. Hiacinto koplytėlė
Vaikus ypač domino istorija tampantys taksofonai
S. Konarskio tikėtinos žūties vietoje stovi senas paminklas
Vaikams maga viską pačiupinėti
Apie buvusių imperatoriškų arklidžių prabangą mena gerai išsilaikiusios žirgų galvos
Prie skulptūros rašytojui R. Gary, kuris pjaustė ir valgė kaliošą, norėdamas atkreipti mylimos merginos dėmesį
Ar panašu į dinozauro kiaušinį?
Daugiausiai vaikų dėmesio sulaukusi skulptūra „Katinas“
Aplankome seniausią sostinėje dengtą turgavietę